L'Aurora - #StopPujadesTransport
| | #StopPujades El sistema capitalista en el qual vivim pretén fer tornar a les classes treballadores a temps passats: sense drets, atur massiu i ocupacions precàries, sense habitatge o hipotecats durant dècades i amb transports públics cars i deficients. A Barcelona i rodalies s'està desenvolupant una campanya contra l'augment abusiu del preu dels transports públics. Poc a poc va creixent i mobilitzant als veïns i veïnes dels barris i ciutats properes. L'objectiu és ben precís: obligar a les autoritats a tirar enrere el desproporcionat augment tarifari del transport públic. En 10 anys ha augmentat un 71%; la T10 ha passat de valer 6 euros el 2004 a 10,30 el 2014. En aquest període l'IPC tan sols ha crescut un 26% i el salari mínim interprofessional un 31%. Amb l'excusa de la crisi, els governants han decidit carregar sobre les esquenes de la població un major finançament del transport públic. L'Ajuntament de Barcelona ha reduït la seva aportació en un 5,5% en els últims 5 anys i l'Estat un 34%. Una altra càrrega més sobre la població treballadora. Ens pugen els impostos per reduir el dèficit, que han creat els capitalistes i banquers, redueixen el finançament del transport i la carreguen sobre les afeblides economies de les famílies treballadores. A més d'encarir-se el transport públic ha empitjorat, s'han reduït línies i freqüències i s'han retirat alguns autobusos de barri els diumenges. I en altres barris, especialment a la Zona Franca segueix sense arribar el metro, durant molts anys reivindicat. Per això, els veïns de La Marina a la Zona Franca es manifesten cada dimecres per exigir l'arribada del metro. Les seves manifestacions també creixen amb força. Van començar sent un centenar i alguna setmana ja han superat el miler de persones. Més de 80 col·lectius recolzen la campanya #StopPujadesTransport que cada dimecres a les 19h convoca concentracions a la teva parada més propera. S'han realitzat accions de protesta a més de 55 estacions i el dissabte 15 de març a les 19h han convocat a Pl. Sant Jaume. Cal que sigui un èxit per reforçar el moviment, dotar-lo de sostenibilitat i obligar a l'Ajuntament i al Transport Metropolità a tirar enrere l'abusiu augment de les tarifes. Al 1951, les classes treballadores de Barcelona van realitzar una vaga de tramvies que va durar 3 dies, en les duríssimes condicions del franquisme, van aconseguir paralitzar la ciutat i que la dictadura tirés enrere un abusiu augment del preu del tramvia. Per què no podríem aconseguir-ho ara? | | | | | | | |
No hay comentarios:
Publicar un comentario